Varavīkšņotā ministre no JKP

Pieklājīgs cilvēks nav cilvēks, kuram nav nekādu paliekošu vērtību un kurš plūst pa modes straumi.

Varavīkšņotā ministre no JKP

Kā tā varēja būt, ka no partijas "Jaunā konservatīvā partija" (vēlāk "Konservatīvie") par izglītības un zinātnes (!) ministru bija cilvēks, kas tagad savā socmediju kontā vicina varavīksnes karogu?

Jā, mūsu vidū, arī šīs slejas lasītāju vidū, ir cilvēki, kas nespēj civilizēti runāt ar un par viendzimuma partnerattiecību piekopējiem, bet tas nenozīmē, ka jebkāda opozīcija varavīksnes ideoloģijai ir grūtgalvība vai homofobija. Grūtgalvība ir tieši skraidīšana pakaļ modīgākajai lietai, nemēģinot saprast nedz tās izcelsmi un cēloņus, nedz būtību un konsekvences.

Kas attiecas uz tiem maniem lasītājiem, kas nejēdz pieklājīgi sarunāties par viendzimuma partnerattiecību piekopējiem, tad jūs kā reiz esat vislielākie LGBT propagandas balstītāji. Tieši jūsu pūles ir degviela visiem praidiem, tieši jūsu pūles ir tas, kas caurkritušām ministrēm un citiem ne pārāk intelektuāli patstāvīgiem cilvēkiem liek padomāt, ka drošāk, stilīgāk un izdevīgāk būs pieslieties varavīkšņotajai galējībai. Neviens pieklājīgs cilvēks negrib sasieties ar rupekļiem, neatkarīgi no tā, par ko "īstenībā" iestājas rupeklis. Katrs jūsu tvīts, katrs feisbuka komentārs, kurā nosaucat kādu par "ped...", un katrs izteikums, kurā diskvalificējat otru tāpēc, ka viņš dēvē sevi par geju, ir kārtējais lādiņš varavīksnes ideoloģijas arsenālā.

Pret varavīksnes ideoloģiju ir jācīnās, bet pirms kāds pie tā ķeras viņam ir jāsaprot, vai viņam ir iekšā to darīt pēc pieklājīgas sabiedrības noteikumiem. Vai viņš ir gatavs izpildīt mājasdarbus un psiholoģiski un intelektuāli sagatavoties par tēmu, kurā izsakās. Tā, lai no viņa cīņas būtu vispār kāds labums. Jūs taču piekritīsiet, ka arī palīdzēšanā Ukrainai ir labāki un ir sliktāki veidi, kā kaut ko darīt lietas labā, ne? Jūs taču piekritīsiet, ka Latvijas tautas vienošanā ir labāki un sliktāki veidi, kā kaut ko darīt lietas labā, ne?
Noturīgas politiskas kustības vai pretstāves nevar pastāvēt, ja to iekšienē nenotiek aktīva ekstrēmo izpausmju apvaldīšana. Mēs nevaram neko iesākt, ja mūsu (aktīvistu) vidū ir cilvēki, kas politiskas diskusijas ietvaros zaudē cilvēcību. Ja mēs skatām savas prasības vai piedāvājumu kā iestāšanos par morāli pārāko izvēli salīdzinājumā ar oponentu piedāvājumu, tad šādi cilvēcību zaudējoši aktīvisti mūsu vidū vienmēr ir uzskatāmi par oponentu līdzstrādniekiem. Jo ne tikai viņi ar savu necilvēcību zaudē savu morālo pārākumu, bet arī viņu darbība sāk kalpot otrajai pusei.

Pieklājīgs cilvēks nav cilvēks, kuram nav nekādu paliekošu vērtību un kurš plūst pa modes straumi. Pieklājīgu cilvēku no mežoņa atšķir tas, ka viņš spēj apvaldīt savas pirmatnējās emocijas, ka viņš nerīkojas impulsīvi, kad iestājas par savu redzējumu. Pieklājīgs cilvēks var uzskatīt savu sarunas biedru par vienalga ko, bet tajā pašā laikā sarunāties ar viņu. Un nevis izlikties, augstprātīgi ignorēt dzirdēto, bet pa īstam klausīties un sarunāties, tas ir, pieņemt, ka otra sacītais ir domāts nopietni. Pieklājīgs cilvēks pēc otra uzklausīšanas spēj arī pēc tam pastāstīt savu redzējumu tādā veidā, ka otrs pats par sevi netiek padarīts par zemākas šķiras cilvēku. Pieklājīgs cilvēks spēj atdalīt cilvēku, kas pauž idejas, no pašām idejām.

Uzskatu, ka Anita Muižniece ļoti smagi maldās ar savu atbalstu Rīgas praidam, bet vai tāpēc es nevarētu ar viņu civilizēti sarunāties, ja būtu tāda vajadzība? Protams, ka varētu.

Ja gribat precīzāk saprast varavīksnes ideoloģijas neprātu bez visādiem sazvērestību elementiem, lasiet Kodokas izdoto Pūļa neprātu, kuru ir sarakstījis Daglass Marijs — cilvēks, kurš pats piekopj homoseksuālas attiecības.

Tā kā pēdējā laikā esmu lasījis daudz Hajeka par morāles normu evolūciju, godīgi sakot, nav grūti iedomāties tādu scenāriju, kad tālākā nākotnē (pēc dažām paaudzēm) morāle izmainīsies uz tādu, kādu vairums tradicionālo vērtību aizstāvju negribētu redzēt. Un tas var notikt tieši homofobu dēļ — jo izrādīsies, ka izdzīvošanai sabiedrībā būs izdevīgāk iestāties par pilnīgu varavīksni, nekā riskēt publiski asociēties ar izkārnījumu metējiem un geju sitējiem. Savā ziņā var teikt, ka tieši tas arī šobrīd notiek. Ģimenes kā no viendzimuma partnerattiecībām nodalīta jēdziena pastāvēšana ir atkarīga no tā, vai ir iespējama civilizēta tās aizstāvība. Es uzskatu, ka ir iespējama un Kodokas izdotās grāmatas cita starpā nodarbojas ar to.

Subscribe to Jāzeps Baško

Don’t miss out on the latest issues. Sign up now to get access to the library of members-only issues.
janis.berzins@example.com
Parakstīties